Račun na firmu: što trebate znati?

01.01.2024
Ako ste poduzetnik ili obrtnik, račun na firmu je obavezan za sve nabave koje su povezane s vašim poslovanjem. To znači da možete snižavati svoje troškove poslovanja tako što ćete nabaviti potrebnu opremu i robu na račun svoje tvrtke.

U ovom članku ćemo vam objasniti što trebate znati o računima na firmu, uključujući:

  • Koji su obvezni elementi računa na firmu?
  • Kako se obračunava PDV na računima na firmu?
  • Kako se račun na firmu knjiži u računovodstvu?
  • Kako iskoristiti račun na firmu za smanjenje troškova poslovanja?

Obvezni elementi računa na firmu

Račun na firmu mora sadržavati sljedeće obvezne elemente:

  • Naziv i adresa prodavatelja
  • Naziv i adresa kupca
  • Broj i datum računa
  • Naziv i količina robe ili usluga
  • Jedinična cijena
  • Ukupna cijena
  • Porezni razred
  • PDV iznos

Obračun PDV-a na računima na firmu

Ako ste obveznik PDV-a, tada morate obračunati PDV na sve račune na firmu. Stopa PDV-a ovisi o vrsti robe ili usluge koja se nabavlja. U Hrvatskoj trenutno postoje četiri stope PDV-a:

  • 25% - roba i usluge koje se smatraju osnovnim potrebama
  • 13% - roba i usluge koje se smatraju luksuznim
  • 5% - roba i usluge koje su neophodne za obavljanje određene djelatnosti
  • 0% - roba i usluge koje se izvoze

Knjiženje računa na firmu u računovodstvu

Račune na firmu trebate knjižiti u svom računovodstvu. To se radi tako da otvorite odgovarajuće konta za robu ili usluge koje ste nabavili. Na primjer, ako ste nabavili računalo, otvorit ćete konto za računala i računalnu opremu.

U knjiženju računa na firmu morate voditi računa o tome da li se roba ili usluga nabavlja u zemlji ili inozemstvu. Ako se nabavlja u zemlji, tada PDV trebate knjižiti kao obvezu. Ako se nabavlja u inozemstvu, tada PDV trebate knjižiti kao trošak.

Kako iskoristiti račun na firmu za smanjenje troškova poslovanja?

Račun na firmu možete iskoristiti za smanjenje troškova poslovanja na sljedeće načine:

  • Nabava opreme i robe koja je potrebna za obavljanje vaše djelatnosti
  • Nabava repromaterijala i drugih potrepština koje su potrebne za proizvodnju ili pružanje usluga
  • Nabava usluga koje su potrebne za poslovanje, kao što su usluge računovodstva, marketinga ili održavanja

Ako ispravno iskoristite račun na firmu, možete značajno smanjiti svoje troškove poslovanja i povećati svoju profitabilnost.

Račun na firmu je važan instrument za poduzetnike i obrtnike. Omogućava vam da snižujete svoje troškove poslovanja tako što nabavite potrebnu opremu i robu na račun svoje tvrtke.

Važno je da znate koje su obveze prilikom izdavanja računa na firmu, kako se obračunava PDV i kako se račun na firmu knjiži u računovodstvu. Ako ispravno iskoristite račun na firmu, možete značajno smanjiti svoje troškove poslovanja i povećati svoju profitabilnost.